Utbildning och kompetensutveckling är avgörande för att kunna navigera effektivt genom de komplexa och snabbt föränderliga omvärlden. Vi erbjuder skräddarsydda utbildningar och interaktiva workshops som är framtagna för att förse ledare och beslutsfattare med den kunskap och de verktyg de behöver för att driva framgångsrik affärsutveckling och strategiarbete.
Vi utgår från specifika förutsättningar och behov – och målet är att bygga upp er kapacitet inom organisationen . Våra utbildningar och workshops är utformade för att vara interaktiva och engagerande, där vi mixar föreläsningar, diskussioner och praktiska övningar.
Våra utbildnings- och workshopledare är experter inom sina respektive områden och besitter djup kompetens i kombination med omfattande erfarenhet från branschen.
Scenarioanalys och styrelsefacilitering: Med målet att förse styrelser med bästa förutsättningar för framtida omställning kan vi erbjuda styrelseseminarier och workshops där vi använder scenarioanalys för att visa på olika vägar framåt för den specifika organisationen. Detta baseras på metodik inom spekulativ design och strukturerad omvärldsbevakning.
Hållbarhet: Här fokuserar vi på att utveckla en djupare förståelse för hållbarhetsfrågans utveckling, hållbarhetsstrategi, förväntningar från intressenter och omvärlden, rapporteringskrav (t.ex. CSRD och EU-taxonomin) och hur hållbarhetsinitiativ kan integreras i affärsmodellen. Vi kan också djupdyka i utvalda frågeställningar.
Energistrategi: Workshops inom energistrategi ger en översikt av det nuvarande energilandskapet, inklusive förnybar energi, energieffektivisering och energimarknadens dynamik. Dessa sessioner är inriktade på att förse deltagarna med kompetens kring att identifiera och nyttja energirelaterade utmaningar och möjligheter.
Digitalisering: En översyn av branschens digitala mognad och hur digital teknik kan användas för att realisera bolagsmål så som kundnytta, effektivisering, framtidssäkring och förbättrad hållbarhetsprestanda.
Kund och marknad: Perspektiv kring nya och förändrade kundbeteenden som driver förändringar i marknaden och affären.